Connect with us

Merhaba, ne aramıştın?

Teknoloji Haberleri

Oyunlarda Daha Kısa Yükleme Ekranları Sunacak DirectStorage 1.1 Yayınlandı

Microsoft geçtiğimiz gün itibariyle DirectStorage’ın yeni sürümü olan 1.1 versiyonunu yayınladı .Bilmeyenler için DirectStorage API, bilgisayar geliştiricilerinin NVMe SSD’lerden daha verimli akış yapmalarına olanak tanırken potansiyel olarak işlem yükünü azaltmaya yarıyor.

İlk sürümde, PC için DirectStorage CPU’ya gelişmiş veri aktarımları yapar, ancak 1.1 sürümü geliştiricilerin GPU’ya boşaltmasına izin vererek dekompresyonu (sıkıştırılmış verileri orijinal biçimine geri yükleme işlemi) iyileştiriyor. Microsoft’un DirectStorage 1.1 ve GPU dekompresyonunun masaya tam olarak ne getirdiğine dair daha ayrıntılı açıklamayı aşağıdan okuyabilirsiniz.

DirecStorage 1.1 Resmi Sürüm Açıklaması

“Oyunlar, sürükleyici dünyalar inşa etmek için çok büyük miktarda veri gerektirir – her karakter, nesne ve manzara […] yüzlerce gigabayta kadar veri ekler. Bir oyunun genel paket boyutunu azaltmak için bu varlıklar sıkıştırılır. Bir oyun çalıştırıldığında, varlıklar, gerektiğinde kullanılmak üzere nihai olarak GPU belleğine kopyalanmadan önce CPU’nun verileri sıkıştırdığı sistem belleğine aktarılır. Bu varlıkların oyun cihazlarına aktarılması ve sıkıştırılması, yükleme sürelerine büyük ölçüde katkıda bulunur ve açık dünya sahnelerine ne kadar ayrıntı eklenebileceğini sınırlar.

DirectStorage 1.0, bu işlemin veri aktarımı bölümünü iyileştirir. DirectStorage ile birlikte Windows 11’deki gelişmeler, geliştiricilerin NVMe sürücülerinin daha yüksek bant genişliğinden yararlanmasına olanak tanır. NVMe sürücülerine yüklenen DirectStorage özellikli oyunlar, yükleme sürelerinde %40’a varan azalmalar görmeyi beklemelidir. İşlem hattının bu bölümünü iyileştirdikten sonra geliştiriciler, bir sonraki adımda dekompresyon performansını iyileştirmek isteyeceklerdir.

Tipik olarak, sıkıştırma formatları geçmişte yalnızca CPU’lar için optimize edildiğinden, sıkıştırma açma işi CPU üzerinde yapılır. DirectStorage 1.1’de, bu varlıkların dekompresyonunu bunun yerine GPU’ya taşıyarak alternatif bir yöntem sunuyoruz – ‘GPU dekompresyonu’ olarak bilinir. Grafik kartları, tekrarlanabilir görevleri paralel olarak gerçekleştirmede son derece verimlidir ve bu özelliği, aynı anda daha fazla iş yapmak için yüksek hızlı bir NVMe sürücüsünün bant genişliği ile birlikte kullanabiliriz. Sonuç olarak, bir varlığın yüklenmesi için gereken süre azalır, bu da seviye yükleme sürelerini azaltır ve açık dünya akışını iyileştirir.”

Microsoft’un yüksek düzeyde optimize edilmiş testlerine dayalı olarak, GPU dekompresyonlu DirectStorage 1.1, DirectStorage 1.0’dan 3 kata kadar daha hızlı yükleme sunabiliyor. Aşağıda yapılan testtede bunun kanıtlarını görebilirsiniz.

Son olarak PC için DirectStorage özelliğinin çok fazla potansiyeli bulunuyor. Ancak henüz oyun üreticileri tarafından benimsenmiş bir teknoloji değil. Bu özellikle gelecek ilk oyunun ise Square Enix firmasının geliştirdiği Forspoken olması bekleniyor.

Bilgisayar Mühendisliği öğrencisi olan Emir Çiftci, Donanım Arşivi üzerinden teknoloji, donanım ve bilim konuları hakkında haberler yazmaktadır.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şunlar da ilginizi çekebilir

Oyun İndirimleri

Epic Games, bu hafta oyun severlere heyecan verici bir fırsat sunuyor! Ünlü oyun dağıtım platformu, The Big Con ve Town of Salem 2 gibi...

Telefon Haberleri

Huawei, yeni amiral gemisi Huawei Pura 70 Ultra’yı tanıttı. Yeni Vane Design tasarım diliyle gelen telefonun özelliklerine bir göz atalım. Huawei Pura 70 Ultra...

Telefon Haberleri

Honor, yeni amiral gemisi akıllı telefonu Honor Magic 6 Pro’yu tanıttı. Ön kayıta özel indirim fırsatları sunan cihazın özelliklerine bir göz atalım. Honor Magic...

Teknoloji Haberleri

Ekran kartı fiyatları mining döneminden beri dalgalı seyrediyor. Mining döneminde hem stok yoktu hem de ekran kartları bir hayli yüksekti. Fakat mining döneminin bitmesiyle...