Ubisoft‘un uzun süredir beklenen korsan temalı oyunu Skull and Bones, 16 Şubat’ta nihayet piyasaya sürüldü. Ancak, oyun camiasından gelen geri bildirimler oldukça karışık oldu. Birçok oyuncu, yıllarca sabırla bekledikleri oyunun beklentilerini karşılamadığını düşündüler. Bu durum, oyunun geliştirme sürecinde yaşanan bir dizi gecikmenin ardından hayal kırıklığı yarattı.
Bu hayal kırıklığının ardından ise dikkat çekici bir fenomen “yeniden” ortaya çıktı: Assassin’s Creed IV: Black Flag.
Skull and Bones, Black Flag’in Gölgesinde Kaldı
Assassin’s Creed IV: Black Flag, 2013 yılında yayımlandığında korsan temalı bir deneyim sunarak büyük beğeni toplamıştı. Skull and Bones‘un hayal kırıklığı yaratmasının ardından, Black Flag’e olan ilgi Steam platformunda belirgin bir şekilde arttı. Oyuncular, korsanlık deneyimini daha iyi yansıttığına inandıkları Black Flag’e geri dönmeye başladılar. Özellikle, Skull and Bones’un hayal kırıklığı yaratan performansının ardından, Black Flag’in tekrar oynanabilirliği ve atmosferi oyuncuları cezbetmeye başladı.
Skull and Bones’un çıkışının ardından Assassin’s Creed IV: Black Flag, Steam’deki eşzamanlı oyuncu sayısında önemli ölçüde artış yaşadı. Steam istatistiklerine göre, oyuncu sayısı 900’den 3.000’in üzerine çıktı.
Şu an itibariyle Assassin’s Creed Black Flag‘in “Skull and Bones’un piyasaya sürülmesinden sonra” Steam’deki en yüksek oyuncu sayısı 3.594 oyuncu oldu ve bu da oyunun 2020’den bu yana gördüğü en yüksek trafik.
Ufukta Black Flag’in yeniden yapımı var ancak gelmesi uzun bir süre beklenmiyor. Bu arada oyuncular Skull and Bones’un bu heyecanlı bekleyişi gidereceğini umuyorlardı, ancak günün sonunda durum istenildiği gibi olmadı. İki oyunun karşılaştırıldığı birçok YouTube videosu yorumlarında da oyuncuların 2013 yapımı Assassin’s Creed Black Flag’i tercih ettiğini görebiliyoruz.
Maalesef Skull and Bones‘un beklentilerin altında kaldığı açıkça görülüyor. Ubisoft’un piyasaya sürdüğü bu oyun, canlı servis unsurlarıyla da hayal kırıklığı yarattı ve pek çok oyuncu tarafından beklenen deneyimi sunamadı. Ayrıca, finansal performansı da istenilen düzeyde değil. Oyun, henüz bir milyon oyuncuyu bile aşamadı ve 850.000 civarında takılı kaldı.