Skull and Bones, korsan temalı çok oyunculu bir denizcilik macerası olmayı vaat eden heyecan verici bir proje olarak yedi yıl önce duyuruldu. Ancak, oyunun geliştirilme süreci, başlangıçta planlanandan çok daha zordu ve bu süreç, ortalama bir oyun geliştirme maliyetinin çok ötesine geçerek yaklaşık 200 milyon dolarlık bir faturaya mal oldu.
İşte Skull and Bones’un geliştirme sürecine dair arka planda yaşananlar;
Skull and Bones: Uzun Bir Yolculuğun Sonunda
Skull and Bones‘un geliştirme sürecinde yaşanan gecikmeler ve maliyet artışları, endüstride geniş çapta bir tartışma konusu haline geldi. Başlangıçta Assassin’s Creed: Black Flag‘in çok oyunculu genişletmesi olarak planlanan Skull and Bones’un, zamanla tamamen farklı bir oyun haline geldiği ve bu süreçte üretim maliyetlerinin de hızla arttığı bildirildi.
Kotaku‘nun raporlarına göre, geliştirme maliyetleri şaşırtıcı bir şekilde 120 milyon dolara ulaşmıştı ve son üç yılda bu rakama 80 milyon dolar daha eklendi.
Oyunun sürekli ertelenmesi ve yeniden yapılanması, geliştirme ekibinin başlangıçta planlanan tarihe yetişememesine ve daha fazla kaynak harcamasına yol açtı. E3 2017’de ilk kez duyurulduğundan beri altı kez ertelenen ve birçok kez yeniden tasarlanan Skull and Bones’un, aslında 2018’de piyasaya sürülmesi planlanmıştı. Ancak, teknik zorluklar ve içerik değişiklikleri nedeniyle sürekli olarak ertelendi.
Yedi yıl önce tanıştığımız Skull and Bones, tüm bu uzun geliştirme sürecinin ardından nihayet denizlere açılmaya hazırlanıyor. 16 Şubat 2024’te piyasaya sürülmesi beklenen oyunun, toplam maliyetinin 200 milyon doları aşacağı bildiriliyor.
Oyunun başarısı ve oyuncuların tepkisi bu uzun ve zorlu yolculuğun sonunda nasıl bir tepki alacağını gösterecek. Merakla bekliyoruz.