Bethesda’nın yöneticisi Pete Hines, Starfield oyunundaki hatalar konusundaki görüşlerini paylaştı ve geliştiricinin “daha güvenli, daha az hata içeren, daha az riskli” bir oyun yapmaktan ziyade oyuncu özgürlüğüne öncelik verdiğini söyledi.
Bethesda’nın Starfield’daki Hatalara Bakışı
Bethesda oyunlarının genellikle lansman sırasında bazı hatalar içerdiği iyi bilinen bir gerçektir ve Starfield’ın piyasaya sürülmesinin ardından bazı oyuncuların bilim kurgu RPG’sinde karşılaştığı hataların bu geleneği sürdürdüğü görülüyor.
Bethesda’nın küresel yayıncılık başkanı Pete Hines, bu hataların oyuncu deneyiminin bir parçası olduğunu ve Bethesda’nın daha temiz bir oyun yapma yeteneğine sahip olduğunu kabul etti, ancak geliştiricinin asıl odak noktasının oyunculara daha fazla özgürlük vermek olduğunu vurguladı.
Pete Hines, GamesIndustry.biz‘e yaptığı açıklamada, “Biz kaosu kucaklıyoruz” dedi ve “Eğer istersek daha güvenli, daha az hata içeren, daha az riskli bir oyun yapabilirdik. Ancak biz oyuncuların özgürlüğüne dayalı bir yaklaşım benimsemiş durumdayız. Evet, bazı küçük sorunlar yaşanabilir; yol arkadaşınız bazen fazla yakın durabilir veya görsel hatalar olabilir. Ancak bu özgürlüğün tadını çıkarmak ve bu deneyimlerin sonunda elde edilenler, kesinlikle bu tür hataları sevmemize ve kabul etmemize neden oluyor” şeklinde konuştu.
Pete Hines ayrıca birçok tepkiyle karşılaşan ve pek beğenilmeyen Redfall hakkında da açıklamalar yaptı. Hines, Arkane’in, 60 fps modu getirmek ve “iyi bir oyun” haline dönüştürmek için hala Redfall üzerinde çalıştığını açıkladı.
Starfield, resmi olarak sadece birkaç gün sonra, 6 Eylül’de çıkacak ve bu ay Game Pass’e gelen en büyük oyunlardan biri.