Mount & Blade II: Bannerlord e1.1.0 Güncellemesi İle Neler Vadediyor
30 Mart 2020 tarihinde TaleWorlds tarafından 8 yılın ardından piyasaya beta olarak sürülen Türk yapımı Mount & Blade II: Bannerlord, güncelleme almaya devam ediyor. Geçtiğimiz gün e1.1.0 güncellemesi ile büyük düzeltmeler ve yenilikler oyuna eklendi. Tüm güncelleme ayrıntılarına aşağıdan ulaşabilirsiniz.
Tek Oyunculu
Hatalar
- Yapay zeka ile ilgili nadir bir durum düzeltildi.
- Sürücüsü olmayan bir at ok sesi duyduğunda oluşan çökme düzeltildi.
- Kaçak Avcılar Ordusu görevindeki yapay zeka saldırmaya devam ettiğinde oluşan çökme düzeltildi.
- Oyun kapatılmadan ikinci defa açılınca oluşan çökme düzeltildi.
- Rakip Çete Lideri görevinde saldırma seçeneği seçildiğinde oluşan çökme düzeltildi.
- Yapay zeka ile esir takası yapılırken oluşan çökme düzeltildi.
- Şehirdeki bir yoldaş ile konuşma sırasında oluşan çökme düzeltildi.
- Ana hikayede komplo aşamasında oluşan çökme düzeltildi.
Performans İyileştirmeleri
- Ram ve VRAM kullanımı düşürüldü.
- Sahne yüklemesinde performans iyileştirmeleri yapıldı.
Lokalizasyon İyileştirmeleri
- Türkçe ve Basitleştirilmiş Çince’ye ekleme ve düzeltmeler yapıldı.
Sanatsal Yenilikler
- Kuzeyli Lameli Kolluk eklendi.
- Kaplama Kask eklendi.
- Kaçak avcılara ve diğer tarafsız partilere sancak eklendi.
- NPC’lerin yüzündeki abartı ve asimetri, kültürlere uygun olarak düzenlendi.
- Bazı lord ve leydilerin yüzleri daha kültürel bir görüntü sağlamak için güncellendi.
- “sea_bandit_a”, ”battle_terrain_p”, “battle_terrain_020”, “battle_terrain_029” and “battle_terrain_030” haritalarında yapay zeka için yeni yollar oluşturuldu.
- “Aserai_town_a” haritasındaki sivil sahneler ile ilişkili hatalar düzeltildi.
- “Aserai_town_b” haritasındaki sivil sahneler ile ilişkili hatalar düzeltildi.
- “Aserai_castle_002” haritasındaki kuşatma ile ilişkili hatalar düzeltildi.
- “Vlandia_castle_005a” haritasındaki kuşatma ile ilişkili hatalar düzeltildi.
- “Sturgia_castle_003” haritasındaki kuşatma ile ilişkili hatalar düzeltildi.
- “Khuzait_castle_002” haritasındaki kuşatma ile ilişkili hatalar düzeltildi.
- “Empire_town_j” haritasındaki kuşatma ile ilişkili hatalar düzeltildi ve mevsimsel iyileştirmeler yapıldı.
- “Khuzait_town_004” haritasındaki kuşatma ile ilişkili hatalar düzeltildi ve görsel iyileştirmeler yapıldı.
- Gece atmosferi aydınlatma miktarları düzenlendi.
- Savaş sahnelerindeki görsel hatalar düzeltildi.
- Bozkır sahnelerindeki kış sezonundaki hatalar düzeltildi.
- Dış yollar [Outer Meshes(?)] hakkındaki problemler çözüldü.
- Low-poly ağaç meshleri (?) artık sığınak prefabriklerinde kullanılacak.
- Bazı sahnelerdeki birimlerin doğma yerleri düzeltildi.
- Aseray’ın arenasındaki mevsimsel sorunlar giderildi.
- Batanya arenasındaki doğma yerlerinin birbirlerine çok yakın olması sorunu giderildi.
- Aseray köyündeki sahne sorunları giderildi.
- Vlandiyalı kalelerinin bazı kısımlarındaki fizik sorunları giderildi.
- İmparatorluk Lordu Salonu’ndaki ışıklandırma düzenlendi.
- Batanya Kalesi duvarlarındaki fizik sorunları giderildi.
- Sturgiya kale kapısındaki UV sorunları giderildi.
- Orman Sığınağı sahnesini açarkenki hata giderildi.
- Karlı atmosferler düzenlendi.
- Sakalla iç içe giren bazı kasklar düzenlendi.
- Nordik pasaklı zırhının kemiksel problemi (?) giderildi.
- Giysilerin iç içe girme sorunu giderildi.
- Bazı doku ve meshler düzenlendi.
- Karakter oluşturma sahnesine güncellemeler getirildi.
Harita
- Bir etkinliğe katılan taraflar artık hareket etmiyor ve bu da bazı ayak sesi sorunlarını çözüyor.
Ses
- Sefer müziğinin bir anda üst üste çalınmasına neden olan hata giderildi.
Arayüz
- Takas ile ilgili enanterde kar durumunu gösteren beceriler eklendi.
- Üretim, takas, kayıt/yükleme, asker alımı, masa oyunu ve kuşatma ile ilgili küçük iyileştirmeler yapıldı.
- Envantere ”Eyer Yok” görseli eklendi.
- Portrelerde kahramanların yüzü daha net gözüksün diye resimlerden kask çıkartıldı.
- Envanterdeki binek ipucu paneline ağırlık ve hız binekleri ikonları eklendi.
- Türkçedeki ”ğ” karakteri ile ilgili sorunlar giderildi.
- Takas tekliflerindeki görsellerin görünmemesi sorunu giderildi.
- Karakter yaratma ekranında boşluk koyma ve sayı ekleme seçeneği aktif edildi.
- Karakter geliştirici özellikleri metinlerden simgelere değiştirildi.
- Bundan sonra oyuncular turnuva ödülünün özelliklerine bakabilecekler.
- Parti yaratma ekranında yazan ”Meşgul” daha detaylı olması açısından ”Görev ile meşgul”, ”Sorun ile meşgul” gibi seçenekler ile değiştirildi.
- Doğru sayıları yansıtacak nitelik ve odak noktası araç ipuçları düzeltildi.
- NumberOfCorpses ve MaxSimultaneousSoundEventCount, performans seçeneklerine taşındı.
- Launcher ekranında modülleri sıralama ve taşıma eklendi.
- “Oyuna Devam Et”, “Kayıtlı Oyunlar” olarak yeniden adlandırıldı.
- Klan sayfa listesine küçük gruplandırma filtresi eklendi.
- Harita çubuğundaki bildirimlere ipuçları eklendi.
- Yeni yeteken ikonları eklendi.
- Arayüz ile uyuşmayan sancakların ikonları düzenlendi.
Savaşlar ve Kuşatmalar
- Simüle savaşlar artık savaşlardan daha fazla XP vermiyor.
- Orman saklanma sahnelerine devriye doğma pozisyonları eklendi. Orman saklanma görevleri artık normal şekilde açılmalıdır(?).
Yapay Zeka Çatışmaları
- NPC’lerin yapay zeka seviyesi artık karakterin seviyesine göre değil, silahının ve yeteneklerinin seviyesine göre değişecek.
- Okçuların mühimmatı bittiği zaman deli deli olmasına neden olan sorun giderildi.
- Karavan/köylü savaşlarındaki çevirmeye üşendiğim bir sorun giderildi.
- Koruma birliklerinin, komutanları öldüğü zaman ortaya çıkan sorun giderildi.
- At üstündeki birlikler artık düşman pozisyonlarını daha iyi hesaplayıp, saplama saldırılarını daha isabetli yapıyorlar.
- Bazı birlikler, yapay zekalar için yapılan görünmez duvarlardan dolayı düzgün hareket edemiyordu. Bu sorun giderildi.
- Deniz haydutlarının yapay zeka sorunları giderildi.
- Yapay zeka, zorluğu normale alındığı zaman daha az saldırı yapacak.
- Yapay zekanın yorulmadan saldırı yapmasını engellemek için biraz bekletilecekler.
Karakter Geliştirme Sistemi
- Seviye 1 karakterleri artık 120 beceri puanı ile başlayacak.
- Daha yüksek beceri seviyelerini öğrenmek için daha az XP gerekecek.
- Birlikler bundan sonra daha kolay geliştirilecek.
- Yoldaşlar ana odağı olmayan konularda artık daha kolay seviye atlayabilecek.
- Yoldaşların yaşları ile yeteneklerinin eşleşmesi için düzenlemeler yapıldı.
Krallıklar ve Diplomasi
- ”Her şeyin bir fiyatı var” açıldığı zaman oluşan hatalar giderildi.
- Yapay zekanın, oyuncu adına krallık hakkında karar vermesine neden olan nadir bir problem giderildi.
Ekonomi ve Takas
- Zırh fiyatları değişti ve artık yüksek kalite botlar ve eldivenler daha pahalı.
- Menzilli silah fiyatları yeniden düzenlendi.
Görev Sorunları
- “Kan Davası” ve “Casus Partisi” görevlerinde diyaloglardaki sorunlardan kaynaklı olarak büyük değişiklikler yapıldı.
Diğer Değişiklikler
- Sancaklar ve kalkanlar üzerindeki simgeler görünmüyordu. Şimdi düzeltildi.
- “İmparatorluk Lejyoneri” ekipmanı güncellendi.
- Sturgiyalı asker ağacına küçük güncellemeler getirildi.
- Karavan ustası ekipmanlarına varyasyonlar eklendi
- Birliklerden düşen kasklara daha çok varyasyon eklendi.
- Asker ağaçlarında ve istatistiklerinde yönelik çeşitli diğer düzeltmeler yapıldı.
- At zırhlarının zırh değerleri, görünümlerine uygun olacak şekilde yenilendi.
- Eyer olmadan ata binmek artık maksimum at hızı ve manevrayı %10 azaltacak.
- NPC’ler bundan sonra ağır bir eşya taşırken, oyuncu onlara elindekini başka birine götürmesini istediğinde koşamayacak.
- “Exposure Compensation” ayarı oyuncuların kendi istediklerine göre ayarlaması için eklendi.
- Demircilere onlarda olmayan bazı eşyalar eklendi, olmaması düzeltildi.
- Karakterin görünmez olmasına neden olan hatalar giderildi.
- Karakterin ekipmansız doğmasına neden olan hatalar giderildi.
Çok Oyunculu
Animasyonlar
- Bazı yanlış süvari boştaykenki animasyonlar düzeltildi.
- Başarılı bir vuruştan sonra sürücünün savunma animasyonunda sıkıştığı nadir bir durum düzeltildi.
Ses
- Çok oyunculuda sesli spam için filtreleme getirildi.
Dizayn ve Denge
- Hasar engelleme eşik değeri 5 olarak ayarlandı.
- Kafa vuruşunun hasara çarpımı 1.7 iken 2’ye çıkartıldı.
Harita
- Ovsk Limanı için hata düzeltmeleri yapıldı.
- Fen Altay Kalesi için hata düzeltmeleri ve geliştirmeler yapıldı.
Diğer
- Çok oyunculu maçlarda ağır çekim ve duraklatma hileleri engellendi.
Performans
- Darbe seslerinin bant genişliği kullanımı azaltıldı.
Server
- Server geliştirmeleri yapıldı.
Çok Oyunculu & Tek Oyunculu
Çökme Sorunları
- Yapay zeka menzilli bir silah kullanmıyor iken, kendi envanterine bu silahı arayıp uzaktaki düşmana vereceği hasar puanını hesaplamaya çalışıyordu. Bunu yaparken envanterdeki bazı ekipmanlar oyunun çökmesine neden oluyordu. Bu düzeltildi.
Performans
- Ses sisteminin performansı iyileştirildi.
- Oyunun çok çekirdekli performansı hakkında büyük geliştirmeler yapıldı.
- Artık maksimum ses düzeyini işlemcinizin çekirdek sayısına göre seçebiliyorsunuz. Eğer yeni nesil bir işlemciniz varsa bunun ayarını yapabiliyorsunuz.
- Bazı küçük performans iyileştirmeleri yapıldı.
Ses
- Arayüz sesleri artık diğer arayüz sesleri tarafından kesilmiyor.
- Üretilen silahın darbe sesini kontrol etmek için “is missile” eklendi.
- Balista’ya yükleme yaparkenki ses sorunu giderildi.
- Duyulabilir mesafedeki yüksek sesler hakkında küçük düzenlemeler yapıldı.
- Bazı Vlandiyalı sahneleri açılırken yankılanması sorunu giderildi.
Yapay Zeka Çatışmaları
- Düşmanın gideceği pozisyonu hesaplamaya yarayan algoritma geliştirildi.
- Menzilli düşman ve düşman atlarının farklı yerlerine ateş ederkenki oluşan sorun giderildi.
- Bundan sonra ”Saldırıyı beklet” komutu verildikten sonra yapay zeka, ikincil yakın dövüş modu olan menzilli silahlara daha az öncelik verecek.
Diğer
- Kontrolcünün titreşimini kapatabilmek için seçenek eklendi.
Özkan Alaylı
Nis 12, 2020 at 18:17
Asıl sizin kaynak göstermeniz gerek bence işte: sadece TR çeviri yapıp koymussunuz ayıp. https://steamcommunity.com/games/261550/announcements/detail/2199387653447817592
Abdullah HACIGÜL
Nis 12, 2020 at 18:58
Siz kamera şakası mısınız efendim? bu zaten yapımcı ekibin yayınladığı metin, oturup bunları kafadan atıp mı yazacaktık? siz hiç bunun dünya üzerinde bir örneğine rastladınız mı bunun? oturmuşuz kocaman kaynağı ingilizceye çevirmişiz linçleme hevesinden saçmalamaya başlamışsınız tebrikler…
Alperen
Nis 12, 2020 at 19:32
Ne yapmalarını bekliyodun oyunun yazılımına sızıp yönetici panelinden yapilan degisiklik dosyalarini mi ele gecirip yayinliycaktı boş eleştiri yapmak için yaratilmış insan seni adamlar orjinalini türkçeye çevirmis ekleme çıkartma yapmadan olan güncellemeleri anlamamızı öğrenmemizi sağlıyolar bundan bile olumsuzluk yaratmaya calışma çabana hayran kaldım
Furkan
Nis 12, 2020 at 18:21
Maşallah epey bi yenilik ve düzenleme gelmiş böyle giderse. Oyun çok ses getiri mevcut halini ben pek beğenmedim. Yapay zeka çok kötü çünkü
Güray
Nis 12, 2020 at 19:08
Abi sistem gereksinimleri yamalarla düşer mi ? İntel 4030u işlemcim amd r5 m230 ekran kartım 4gb ddr3 ram im var
İsmail Hakkı
Nis 19, 2020 at 22:50
kanka maalesef kaldırmaz
Emre Haylaz
Nis 12, 2020 at 19:56
İste tipik Türk insanı az yada çok bir emek var burda ama gene yaranamazsın kardeşim boşver sen işine bak severek ve beyenerek izleyip takip ediyorum seni aynen devam.
Ramazan yitük
Nis 12, 2020 at 23:43
Abi bu güncelleme ne zaman geliyor ya da geldi mi ?
Halil Can
Nis 13, 2020 at 13:37
Yeni aldığım sistemde kasıyor üzücü şu anda ama iyileşeceğini umut ediyorum
Erhan Ozan
Nis 13, 2020 at 15:05
Kayıtlı oyunumuzada güncelleme gelmiş oluyor mu yoksa yeni oyun mu açmalıyız arkadaşlar ?