NVIDIA DLSS 3 veya daha doğrusu Frame Generation, eklentisini NVIDIA tarafından en son Streamline SDK güncellemesinin bir parçası olarak GDC 2023’te herkese açık olarak yayımladı.
Bu, oyun geliştiricileri ve hatta mod yapımcıları için başta DLSS 3‘e daha kolay erişim olmak üzere pek çok ilginç olasılığın önünü açtı. PureDark’ın devam etmekte olan DLSS 2 (Süper Çözünürlük) Elden Ring moduyla ilgili önceki bir raporda, mod oluşturucunun, herkese açık hale getirildiğini söyledikten sonra, Çerçeve Üretimi’ni de eklemek için çalıştığından bahsetmiştik.
İyi haber şu ki, PureDark DLSS 3‘ün Elden Ring’e uygulandığında GeForce RTX 4070Ti GPU’sunun performansını %68,5 oranında (70 FPS’den 118 FPS’ye) artırdığını söyledi. Bu, DLSS Süper Çözünürlüğü etkinleştirmeden bile oldu, GeForce RTX kullanıcılarının kare hızlarının sonuçları hakkında çok fazla endişelenmeden yeni ışın izleme seçeneğini maksimum ayarda etkinleştirmelerine izin vermek fazlasıyla yeterli olacak gibi duruyor.
Kötü haber şu ki, maalesef görüntü kalitesi ideal olmaktan bir hayli uzak; mod oluşturucu, bu durumu; oluşturulan çerçeveler normal enterpolasyonla yan yana getirilmiş gibi tanımladı.
The Elder Scrolls V: Skyrim, günümüz oyunlarına kıyasla eski bir oyun olarak öne çıkıyor ancak DLSS Frame Generation, oyunu yeni çıkmış bir oyun gibi gösterecek şekilde modifiye etmeye çalışanlar için işe yarar bir eklenti olacak. Örneğin YouTuber Digital Dreams, görselleri inanılmaz seviyelere taşıyabilen ve aynı zamanda güçlü GeForce RTX 4090 GPU’yu bile oyunu saniyede 100 kareden daha düşük bir hızda çalıştırmaya zorlayabilen devasa grafik modları ve ReShade ışın izleme ön ayarları içeren Skyrim videoları yüklüyor.
PureDark, bu oyunda DLSS 3 yükseltmesi hakkında herhangi bir bilgi paylaşmasa da, performansı anlamlı bir şekilde artıracağını beklemek için iyi bir neden var. Bununla birlikte, bu çalışmanın gerçek yararı, Elden Ring’den başlayarak gelecekteki uygulamalar için daha fazla bilgi edinecek olmamız olacak.