Connect with us

Merhaba, ne aramıştın?

Oyun Haberleri

Concord’un Geliştirilmesi 400 Milyon Dolardan Fazlaya Mal Oldu: PlayStation’ın Büyük Hayal Kırıklığı

Concord, oyun dünyasında devasa beklentilerle yola çıkan, ancak sonuçlarıyla büyük bir hayal kırıklığı yaratan kahraman nişancı oyunlarından biri olarak anılmaya başlandı. Yeni iddialara göre, sekiz yıllık geliştirme süreci boyunca oyunun maliyeti 400 milyon dolardan fazlaya ulaştı. Ancak bu büyük yatırım, Sony’nin oyun sektöründeki dev projelerinden biri olma hedefindeki Concord’un başarısızlığını engelleyemedi.

Sekiz Yıllık Geliştirme, 400 Milyon Dolar ve Bir Hayal Kırıklığı: Concord

Concord

Eski IGN çalışanı ve Sacred Symbols podcast’inde yer alan Colin Moriarty’nin açıkladığı bilgilere göre, oyunun 400 Milyon Dolarlık bu maliyetinin ardında birçok önemli faktör bulunuyor. Moriarty, Concord’da çalışan ve oyun hakkında bilgi sahibi bir kaynakla konuştuğunu belirterek, oyunun Alfa aşamasına kadar geçen süreçte zaten 200 milyon dolardan fazla bir harcamanın yapıldığını aktardı. Bu maliyetin önemli bir kısmı, geliştirme sürecinin dış kaynaklara devredilmesinden kaynaklandı ve bu durum, proje bütçesinin hızla şişmesine neden oldu.

Sony, Concord’u şirket içinde büyük umutlarla “PlayStation’ın geleceği” olarak lanse etmiş ve bu projeye Star Wars benzeri bir hırsla yaklaşmıştı. Oyun, tekrar tekrar geri dönülebilecek, devasa bir kitleye hitap edecek bir yapım olarak görülüyordu. Ancak bu büyük beklentiler, oyunun geliştirme sürecinde çeşitli sorunlar yaşanmasına neden oldu.

Colin Moriarty’ye göre, Sony içindeki “toksik pozitiflik” kültürü, Concord’un başarısızlığına giden yolu hazırladı. Oyun hakkında olumsuz yorum yapılmasına izin verilmediği, karakterler ve oynanış gibi önemli konuların eleştirilmesinin önüne geçildiği bildirildi.

Bu olumsuz geri bildirimlerin engellenmesi, Concord’un geliştirme sürecinde birçok hatanın fark edilmemesine ve oyunun istenilen kaliteye ulaşamamasına yol açtı. Sonuç olarak, Concord sadece 25.000 adet civarında satış yaparak, büyük bir ticari başarısızlık olarak anılmaya başlandı. Sony’nin devasa bütçesi ve yüksek beklentileri karşısında, oyun dünyasında yalnızca kısa bir süre varlık gösterebilen Concord, bu süreç sonunda kapatıldı.

Concord’un başarısızlığı, oyun sektöründe yüksek bütçeli projelerin bile her zaman başarıya ulaşamayacağını bir kez daha gözler önüne seriyor. 400 milyon dolarlık devasa bir yatırım ve sekiz yıllık bir geliştirme süreci, Sony’nin en büyük hayal kırıklıklarından biri olarak tarihe geçti.

Tarih Bölümü öğrencisi olan Berfin Alican, aynı zamanda Donanım Arşivi'nde oyun kategorisinde haberler yazmaktadır.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şunlar da ilginizi çekebilir

Sistem Gereksinimleri

Obsidian Entertainment’ın merakla beklenen fantezi RPG oyunu Avowed, çıkışına yaklaşırken sistem gereksinimlerini açıkladı. 18 Şubat 2025’te piyasaya sürülecek olan bu yeni açık dünya macerası,...

Oyun Haberleri

Hayatta kalma ve aksiyon oyunları arasında dikkat çekici bir yer edinecek olan Atomfall, 27 Mart 2025’te oyuncularla buluşmaya hazırlanıyor. Rebellion’un geliştirdiği bu heyecan verici...

Oyun Haberleri

Bethesda Game Studios, uzay keşif RPG’si Starfield’ın 15 milyon oyuncuya ulaştığını duyurdu. Bu dönüm noktası, oyunun dünya çapında piyasaya sürülmesinden bir yıldan biraz fazla...

Sinema Haberleri

Animasyon yapımları denildiği zaman herkesin aklına ilk olarak Disney ve Pixar gelecektir. Birçok başarılı animasyon serisine imza atan iki firma; belki de stüdyoların en...