Larian Studios dünkü State of Play sırasında Baldur’s Gate 3‘ün çıkış tarihi fragmanını yayınlayınca, Divinity serisinin yapımcılarının merakla beklenen sıra tabanlı rol yapma oyununun PC’ye ek olarak PlayStation 5‘te çıkacağını öğrenmiştik ancak bu durum, birçok Xbox hayranını ters yönde etkiledi, özellikle de Larian CEO’su Swen Vincke’nin 2019’da (oyun erken erişimde piyasaya sürülmeden önce) GamesIndustry.biz’e “münhasırlık oyununu oynamayacağını” söylemesi nedeniyle bu durum öne çıkıyor.
Bugün stüdyo, basına yaptığı açıklamada Baldur’s Gate 3 ile oyunda münhasırlık olmadığını ortaya koydu. Larian bir süredir bir Xbox bağlantı noktası üzerinde çalıştığı ancak karşılaştığı için çıkış yapmama sorun teknik olarak gözüküyor. Bölünmüş ekran co-op modunun Xbox Series S ve X‘te tamamen aynı şekilde çalışmasını sağlamada sorunlar yaşanıyor. Larian, oyunu Xbox’a göndermeden önce bunun bir gereklilik olduğunun altını çizdi ancak oyunun Xbox’ta gün ve tarihte yayımlanmasını engelleyen bir münhasırlık anlaşması olmadığı için Larian, teknik engellerin aşılması şartıyla kapıyı açık bıraktı. Son olarak, Baldur’s Gate 3‘ün herhangi bir sürümünün Larian tarafından belirlenen yüksek standartlara uyması gerektiğini belirttiler.