Connect with us

Merhaba, ne aramıştın?

Haber

Bağımsız Geliştiriciler NVIDIA DXR Spotlight Yarışmasında Parladı

Bağımsız Geliştiriciler NVIDIA DXR Spotlight Yarışmasında Parladı

NVIDIAEpic ve Microsoft önderliğinde, geçtiğimiz birkaç ay boyunca devam eden DXR Spotlight yarışması, kazanan üçlünün belirlenmesiyle sona erdi.

NVIDIA DXR Spotlight Yarışmasında Ödüller Dağıtıldı

NVIDIA, NVIDIA Indie Spotlight Programı’nın bir parçası olan DXR Spotlight yarışmasıyla, oyun geliştiricileri ve içerik yaratıcılarını, Unreal Engine 4.22, Microsoft DirectX 12 ve DirectX Raytracing ile gerçek zamanlı ışın izlemeli yansımalar, gölgeler ve toplu aydınlatmanın herhangi bir birleşimini kullanarak, teknoloji demoları oluşturmaya davet etti.

Oyun yayıncıları en büyük oyun franchise’ları ve AAA oyunları için gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisini kullanıyor. Ancak bu yarışmanın katılımcılarının kalitesi, büyük veya küçük bir yayıncı ayrımı olmaksızın herkesin gerçek zamanlı ışın izleme sanatında ustalaşabileceğini gösteriyor.

Yarışmaya onlarca kişi katıldı ve bugün yarışmanın kazanan üçlüsü açıklandı:

Christian Hecht – Attack from Outer Space

Attack from Outer Space, bu dev robot istilasına gerçekçi nostaljik bir his vermek için 1950’lerin bilim kurgu filmlerinin görüntüsünü, ışın izlemeli yansımalar, gölgeler ve ortam aydınlatması kullanarak – hepsi gerçek zamanlı olarak – yeniden tasarlıyor.

Opus Visual – LP Trailer

LP Trailer, dev tırınızı bir tır hurdalığında sürmenize olanak tanıyor ve gerçeğe yakın aydınlatma sağlamak için ışın izlemeli yansımalar ve ambient occlusion (çevresel ışık perdelemesi)kullanıyor.

Alden Fillion – Diode

Diode, kötülerle savaşan fütüristik bir şövalye ile bir kaleye sızmanızı sağlıyor. Demo, çarpıcı sonuçlar elde etmek için gerçek zamanlı ışın izlemeli yansımalar kullanıyor.

Her üç yarışmacı da yarışma sonunda birer adet NVIDIA TITAN RTX GPU ile ödüllendirildi.

Gerçek zamanlı ışın izleme, oyunların tasarlanma yöntemini değiştiriyor ve ulaşabilecekleri görüntü kalitesini önemli ölçüde artırıyor. Işın izleme; endüstri standardı API’ler, bir dizi popüler ve özel oyun motorları desteği ile başarılı olmak için gereken tüm geliştirme araçlarını içeren, güçlü bir ekosistem üzerine kuruludur. Işın izleme devriminin arkasındaki itici güç olan NVIDIA’nın GeForce RTX GPU’ları, gerçek zamanlı ışın izleme özellikli oyunlar sunabilen yegane ekran kartlarıdır.

(Basın bülteninden derlenmiştir.)

1996 İstanbul doğumlu olan Batuhan Karalar, teknoloji ve otomobil odaklı pek çok web sitesinde uzun yıllar editörlük yapmıştır. Karalar, son olarak Donanım Arşivi internet sitesinde güncel ve ilgi çekici teknoloji haberlerini okurlar ile paylaşmaktadır. Anadolu Üniversitesi İİBF mezunu olan Karalar, teknoloji editörlüğünün yanı sıra girişimcilik alanında da çeşitli çalışmalar yapmaktadır. Editörümüzü aşağıdaki sosyal medya hesapları üzerinden takip edebilirsiniz.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şunlar da ilginizi çekebilir

Oyun Haberleri

Bethesda Game Studios, uzay keşif RPG’si Starfield’ın 15 milyon oyuncuya ulaştığını duyurdu. Bu dönüm noktası, oyunun dünya çapında piyasaya sürülmesinden bir yıldan biraz fazla...

Sinema Haberleri

Animasyon yapımları denildiği zaman herkesin aklına ilk olarak Disney ve Pixar gelecektir. Birçok başarılı animasyon serisine imza atan iki firma; belki de stüdyoların en...

Oyun Haberleri

Lego Horizon Adventures‘ın Steam’deki çıkışı, beklenenden daha sessiz ve biraz da hayal kırıklığı yaratan bir başlangıçla gerçekleşti. 14 Kasım’da piyasaya sürülen bu oyun, Steam’de...

Sinema Haberleri

Dünyada aktif olarak bir sürü dijital içerik platformu bulunuyor. Bu platformlardan birisi de Apple tarafından Disney Plus ve Netflix‘e rakip olarak kurulan Apple TV+....