AMD’nin FidelityFX Super Resolution yani FSR teknolojisi Nvidia’nın DLSS’ine rakip olarak çıkartıldı. Fakat AMD tarafı yıllardır açık kaynağa önem veriyor ve donanımsal kısıtlamalar konusunda biraz daha ılımlı davranıyor. Haliyle bu teknolojiyi daha eski kartlar bile aktif olarak kullanabiliyor çünkü bu yazılımsal bir geliştirme. Şimdilerse ise AMD tarafı merakla beklenen FSR 3.0 teknolojisine ait bazı bilgilere kullanıcılara sundu.
FSR 3 Teknolojisi de Açık Kaynak Kodlu Olacak!
AMD’nin FSR teknolojilerinin aslında en büyük avantajı açık kaynak kodlu olmasıydı. Yani bu sayede oyun yapımcıları, modcular bu teknolojiyi kendi oyunlarına entegre edebiliyordu. Hatta bunu eski oyunlara entegre etmek bile mümkün. Fakat bu teknoloji yazılımsal bir düzeltme yaptığı için bazı konularda yapay zekadan destek alan DLSS kadar iyi sonuçlar veremiyordu. Bu dezavantajını ise geniş ekran kartı desteğiyle kapatıyordu.
FSR 3.0 teknolojisinde ise önceki nesle göre 2 katına varan bir performans artışı olması bekleniyor. Bu da aslında devasa bir performans farkı demek oluyor. Buna ek olarak gecikme değerlerinin de büyük ölçüde düşürüleceği konuşulmakta. Dikkat çeken diğer şey ise açık kaynak kodla birlikte FSR 2’den FSR 3 teknolojisine hızlı yükseltmenin mümkün olacağı. Bu sayede FSR 3.0 teknolojisi oyunlara oldukça hızlı bir şekilde entegre edilecektir ve oyuncular uzunca süre güncelleme beklemek zorunda kalmayacaktır.