Bloober Team’in uzun süredir beklenen Silent Hill 2 Remake’i, büyük bir oyuncu kitlesi tarafından ilgiyle karşılanmış ve özellikle oyunun görsel yenilikleriyle dikkat çekmişti. Ancak, oyunun çıkışından bu yana bazı teknik problemlerle boğuşan oyuncular için, geçtiğimiz günlerde yayımlanan kapsamlı bir yama umut verici görünüyordu. Bu yama, oyundaki birçok hatayı düzeltmeyi amaçlayan önemli bir güncelleme olarak duyurulmuştu.
Beklenildiği gibi Bloober Team’in bu güncellemesi, oyunu daha stabil hale getirdi ancak bazı oyuncular için yeni bir sorun da ortaya çıkardı. Özellikle oyunun Labirent bölümünde yaşanan kilitlenme problemi, oyuncuları çaresiz bıraktı.
Silent Hill 2’nin Labirent Bölümünde Karşılaşılan Sorun
Yamanın ardından Silent Hill 2 Remake’i oynayan birçok oyuncu, özellikle oyunun Labirent bölümünde ciddi bir sorunla karşılaştıklarını belirtiyor. Bu bölümde yer alan küp bulmacası sırasında, kapıların açılması gereken zamanlarda açılmaması nedeniyle oyuncular ilerleyemez hale geliyor. Labirent’in yapısal olarak zaten karmaşık ve zorlayıcı bir bölüm olması, bu hatayı daha da sinir bozucu bir hale soktu. Reddit’te ve Silent Hill topluluklarında konu hakkında birçok şikayet dile getirildi. Oyuncular, küp bulmacasının gerekli kapıları açmadığını, bazı yolların ise beklenen şekilde açılmadığını rapor ettiler.
Bir PS5 oyuncusu, Reddit üzerinden yaptığı paylaşımda, “Bir bölgeyi tamamladıktan sonra küp bulmacası güncellenmiyor, dolayısıyla ilerleyemiyorum,” diye şikayet ederken, bir başka oyuncu ise “Burada sıkıştım, ne yapacağımı bilmiyorum” şeklinde geri bildirimde bulundu. Bu sorunun sadece PlayStation 5’te değil, aynı zamanda PC platformunda da yaşandığına dair raporlar var. Her iki platformda da bu hata nedeniyle oyunun ilerleyişi durma noktasına gelmiş durumda ve oyuncular hikayeyi devam ettiremiyor.
Oyuncuların bu şikayetleri artarken, Bloober Team hızlı bir şekilde konuya yanıt verdi ve hatayı kabul etti. Steam üzerinden yapılan bir açıklamada, Labirent bölümündeki hatanın farkında olduklarını ve üzerinde çalıştıkları belirtildi. Stüdyo, oyuncuların mağduriyetini gidermek için resmi bir düzeltmenin kısa süre içinde yayımlanacağını duyurdu. Ancak bu süreçte oyunculara geçici bir çözüm önerisi de sundu.
Bloober Team, oyuncuların Labirent bölümüne girmeden önceki bir kaydı yükleyerek oyunu yeniden denemelerini tavsiye etti. Bu geçici çözüm, hatanın yaşandığı noktaya gelmeden önceki bir kayıt noktasından oyunu tekrar başlatmayı öneriyor, ancak bu yöntem her oyuncu için ideal olmayabilir. Bazı oyuncular, oyunun bu noktasına gelmeden önce uzun süre kaydetmedikleri için kaybettikleri ilerlemelerden şikayetçi.
Her ne kadar böyle bir teknik sorun yaşanmış olsa da Silent Hill 2 Remake, oyuncular tarafından sevilmeye devam ediyor ve Bloober Team’in hızlı yanıtı bu durumu daha da yumuşattı. Stüdyonun, hatayı kısa sürede düzelteceğini duyurması, oyuncuların genel memnuniyetini koruyor. Oyunun, 1 milyon kopya satışını aşmış olması ve geniş bir oyuncu kitlesi tarafından olumlu geri dönüşler alması, bu tür teknik sorunların oyunun genel başarısına gölge düşüremeyeceğini gösteriyor.