Connect with us

Merhaba, ne aramıştın?

Oyun Haberleri

Concord’un Sadece 25.000 Kopya Satmış Olabileceği Düşünülüyor

Sony’nin büyük umutlarla geliştirdiği ve PlayStation markasının geleceği için önemli bir adım olarak görülen çevrimiçi nişancı oyunu “Concord“, ne yazık ki piyasada bekleneni veremedi. Yaklaşık 300 milyon dolarlık devasa bir bütçeyle geliştirilen bu oyun, satış rakamları ve oyuncu sayıları açısından hayal kırıklığı yarattı. Endüstri analistlerinin yaptığı tahminlere göre, Concord sadece 25.000 kopya satmış olabilir ki bu, Sony gibi dev bir şirket için büyük bir başarısızlık anlamına geliyor.

Concord’un Başarısızlık Hikayesi

Concord

Circana’dan bir analistin yaptığı değerlendirmeye göre, Concord, aktif PlayStation 5 kullanıcılarının %0,2’sinden daha azına ulaşabildi. Bu da oyunun, PlayStation topluluğu tarafından büyük ölçüde göz ardı edildiğini gösteriyor. IGN’e verilen rakamlara göre, Concord’un Steam’de yaklaşık 10.000 adet, PlayStation platformunda ise 15.000 adet satıldığı tahmin ediliyor.

Concord’un başarısızlığı, yalnızca düşük satış rakamlarıyla sınırlı değil. Oyunun piyasaya sürüldüğü ilk günlerde, PC platformunda sadece 697 oyuncu oyunu deneyimleme kararı aldı. Dahası, Concord’un PC’deki en yüksek anlık oyuncu sayısı sadece 697’ye ulaşırken, oyun ilk çıktığında sadece 82 kişi tarafından oynanıyordu.

Concord’un başarısızlığının arkasındaki nedenlerden biri, oyunun tanıtım stratejisindeki ciddi eksiklikler olarak öne çıkıyor. Concord, tamamen yeni bir IP olarak piyasaya sürüldü ve bu da oyun için mevcut bir hayran kitlesinin bulunmadığı anlamına geliyor. Yeni bir IP’nin başarılı olabilmesi için geniş çaplı bir pazarlama kampanyası gereklidir. Ancak Concord için böyle bir kampanya yapılmadı. Oyunun ilk fragmanları bile ancak Mayıs ayının sonunda yayınlandı ve bu da oyunculara oyunu anlamak ve yatırım yapmak için yeterli zaman tanımadı.

Concord’un piyasadaki en büyük eksikliklerinden biri de, ücretsiz oynanabilirlik seçeneğinin sunulmamış olmasıydı. Birçok modern oyun, oyuncuları çekmek ve bir topluluk oluşturmak için ücretsiz oynanabilirlik modelini benimsemekte. Bu model, oyuncuların oyunu denemesi ve daha sonra oyun içi satın alımlar veya premium içeriklerle gelir elde edilmesi esasına dayanır. Concord’un bu modeli benimsememesi, oyuncu kitlesini ciddi şekilde sınırladı.

Concord‘un geleceği belirsizliğini koruyor. Oyunun bu kötü başlangıçtan sonra toparlanıp toparlanamayacağı, Sony’nin atacağı adımlara bağlı olacak.

Tarih Bölümü öğrencisi olan Berfin Alican, aynı zamanda Donanım Arşivi'nde oyun kategorisinde haberler yazmaktadır.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şunlar da ilginizi çekebilir

Sistem Gereksinimleri

Obsidian Entertainment’ın merakla beklenen fantezi RPG oyunu Avowed, çıkışına yaklaşırken sistem gereksinimlerini açıkladı. 18 Şubat 2025’te piyasaya sürülecek olan bu yeni açık dünya macerası,...

Oyun Haberleri

Hayatta kalma ve aksiyon oyunları arasında dikkat çekici bir yer edinecek olan Atomfall, 27 Mart 2025’te oyuncularla buluşmaya hazırlanıyor. Rebellion’un geliştirdiği bu heyecan verici...

Oyun Haberleri

Bethesda Game Studios, uzay keşif RPG’si Starfield’ın 15 milyon oyuncuya ulaştığını duyurdu. Bu dönüm noktası, oyunun dünya çapında piyasaya sürülmesinden bir yıldan biraz fazla...

Sinema Haberleri

Animasyon yapımları denildiği zaman herkesin aklına ilk olarak Disney ve Pixar gelecektir. Birçok başarılı animasyon serisine imza atan iki firma; belki de stüdyoların en...