Senua’s Saga: Hellblade II, yıllar süren fragmanların ardından nihayet 21 Mayıs’ta piyasaya sürüldü. Oyun, 2018’de ilk duyurulduğundan beri büyük bir merakla bekleniyordu. İddialı görselleri ve etkileyici hikayesiyle dikkat çeken oyun, eleştirmenlerden oldukça olumlu yorumlar aldı. Metacritic’te 80 puan alarak iyi bir başlangıç yaptı. Ancak, maalesef satış rakamları oyunun beklentilerin çok altında kaldığını gösteriyor.
Büyük Beklentilere Karşı Zayıf Satışlar
Circana’nın yayınladığı ABD satış verilerine göre, Hellblade II Mayıs 2024’te satış listelerinde genel sıralamada 37. sırada yer aldı. Xbox platformunda ise 21. sırada kaldı. Oyuncu sayısı açısından ise oyunun Steam’deki en yüksek anlık oyuncu sayısı sadece 3.982 oldu. Bu rakamlar, Hellblade II’nin piyasaya sürüldüğü dönemde, özellikle diğer büyük oyunlarla karşılaştırıldığında, oldukça düşük kalıyor. Avrupa’da da durum farklı değil. Hellblade II, Mayıs ayında Avrupa satış listelerinde ilk 100’e giremedi. Bu, oyunun sadece Amerika’da değil, global ölçekte de bekleneni veremediğini gösterdi.
- İzleyici Sayısında Hızlı Düşüş
Hellblade II, lansman gününde Twitch’te 110.193 izleyiciye ulaşarak iyi bir başlangıç yapmıştı ancak, izleyici sayısı ikinci gün %90 oranında düşerek hızla azaldı. Bir hafta sonra ise yalnızca 900 izleyiciye kadar geriledi. Bu düşüş, oyunun izlenme oranlarının da satış rakamları gibi hızla düştüğünü ortaya koydu.
Hellblade II‘nin bu kadar düşük performans göstermesinin birkaç nedeni olabilir. Öncelikle, oyunun yürüyüp durduğunuz anlar dışında ana hikaye olarak oldukça kısa olduğu ve tekrar oynanabilirlik açısından da sınırlı olduğu söyleniyor. Oyunun görselleri ve hikayesi övgü alsa da, bu unsurlar satışları artırmak için yeterli olmadı.
Senua’s Saga: Hellblade II, etkileyici görselleri ve güçlü hikayesi ile dikkat çekse de, satış performansı beklentilerin çok altında kaldı. Oyunun gelecekteki güncellemeler veya genişlemelerle bu durumu telafi edip edemeyeceği ise zamanla görülecek.