The Last of Us serisinin çok oyunculu modu olarak planlanan The Last of Us Online projesi resmi olarak iptal edildi. Naughty Dog, uzun bir belirsizlik döneminden sonra projenin geliştirilmesine son verdiğini duyurdu.
Naughty Dog, The Last of Us Online Projesini İptal Etti
Naughty Dog ekibi, oyunun geliştirilme sürecini durdurma kararını resmi olarak Perşembe gecesi şirketin web sitesinde yayımladığı bir gönderi ile duyurdu. Geliştirici ekip, uzun bir süredir üzerinde çalıştığı The Last of Us Online’ın çok oyunculu deneyimini iptal etmeye karar verdiklerini belirtti. Açıklamalarında, projenin devam ettirilmesinin stüdyonun kaynaklarını aşırı derecede zorlayacağını ve bu durumun gelecekteki tek oyunculu oyunların gelişimini olumsuz etkileyeceğini vurguladılar.
“Birçoğunuzun The Last of Us Online adını verdiğimiz projeyle ilgili haberleri beklediğinizin farkındayız. Bunu söylemenin kolay bir yolu yok: Bu oyunun geliştirilmesini durdurmak için inanılmaz derecede zor bir karar verdik.
Bu haberin pek çok kişi için, özellikle de çok oyunculu hedeflerimizi hararetle takip eden The Last of Us Factions topluluğumuz için zor olacağını biliyoruz. Stüdyoda da onu size teslim etmeyi sabırsızlıkla beklediğimiz için aynı şekilde ezildik. Bu karara nasıl vardığımızın arka planını sizlerle paylaşmak istedik.
The Last of Us Online’ı yayınlamak ve desteklemek için önümüzdeki yıllarda tüm stüdyo kaynaklarımızı lansman sonrası içeriği desteklemeye ayırmamız gerekecek, bu da gelecekteki tek oyunculu oyunların gelişimini ciddi şekilde etkileyecektir. Dolayısıyla önümüzde iki yol vardı: yalnızca canlı hizmet veren bir oyun stüdyosu haline gelmek veya Naughty Dog’un mirasını belirleyen tek oyunculu anlatı oyunlarına odaklanmaya devam etmek.
Stüdyoda bu projeye dokunan herkesle son derece gurur duyuyoruz. Bu oyundan öğrendiklerimiz ve teknolojiye yaptığımız yatırımlar, projelerimizi nasıl geliştireceğimize yansıyacak ve stüdyo olarak gittiğimiz yönde çok değerli olacak. Naughty Dog’da üzerinde çalıştığımız birden fazla iddialı, yepyeni tek oyunculu oyunumuz var ve hazır olduğumuzda bundan sonra ne olacağına dair daha fazlasını paylaşmak için sabırsızlanıyoruz.”
Bu gelişme, Naughty Dog’un sinematik ve derinlemesine tek oyunculu deneyimlere odaklanma vizyonunu yansıtıyor. The Last of Us Online’ın iptali, stüdyonun gelecekteki projelerini ve oyun geliştirme stratejisini şekillendirecek gibi görünüyor. Oyuncular şimdi, Naughty Dog’un bu kararın ardından hangi yöne gideceğini ve ilerleyen dönemde nasıl projelere imza atacaklarını merakla bekliyor.