Connect with us

Merhaba, ne aramıştın?

Teknoloji Haberleri

Nvidia ve Kaft’tan Yaratıcılığı ve Teknolojiyi Buluşturan Yeni Koleksiyon

Kendisini “giyilebilir formlarda hikayelerini anlatan bir tasarım ürünleri markası” olarak tanımlayan KAFT için bu hikayeleri en iyi şekilde anlatmak çok önemli.

KAFT’ın tasarımlarının hikayeleştirilmesinde ana rol sahibi olan Grafik Stüdyo bölümü için NVIDIA Studio platformu hayati bir değer taşıyor. GeForce RTX serisi ekran kartlarının gücünden yararlanan Grafik Stüdyo ekibi sıklıkla kullandıkları Photoshop, Blender gibi programlarda önizlemeler ve render sonuçları alırken hiç vakit kaybetmiyor. İş akışına göre CUDA çekirdekleri, 3B hızlandırma veya NVIDIA Studio platformunun gelişmiş yapay zeka desteği sayesinden elde edilen hız ve verimlilik ile ekip hayallerindeki tasarımı birebir ortaya çıkarmak için büyük bir avantaj elde ederek sınırları ortadan kaldırıyor.

#InTheNVIDIAStudio’ya konuk olan KAFT’ın Kreatif Direktörü Enes KurtuluşNVIDIA STUDIO x KAFT kapsül koleksiyonu, KAFT ekibinin ilham ve tasarım süreçleri ve yaşamlarının bir parçası olan NVIDIA GeForce RTX ekran kartlarının üretim akışında sağladığı faydalar üzerine konuştu.

Bireysel üretim, yapay zeka ve oyun kavramlarının NVIDIA iş birliğiyle heyecan verici bir konseptte gerçeğe dönüşmesinden büyük bir memnuniyet duyduklarını ifade eden Kurtuluş, “NVIDIA ekran kartları, ekibimizin tasarım süreçlerini hızlandırarak detaylara daha fazla odaklanmasına olanak sağlıyor. NVIDIA teknolojilerinin yapay zekayla harmanlanması çeşitli disiplinlerden gelen yetenekli bireylerden oluşan KAFT ekibinin tasarımlarını tam olarak hayallerindeki gibi oluşturmalarında önemli bir rol oynuyor” dedi.

Tasarımların arkasında yer alan hikayelerin gerçeğe nasıl bir süreçten geçerek dönüştüğünü anlatan Kurtuluş, “İllüstrasyonlarımızın 3B filmlerini yapmak çok hoşumuza gidiyor. Bu sayede illüstrasyonun hikayesini daha iyi kavrayabiliyoruz. İllüstrasyonlarımızı oluştururken çeşitli programlar kullanıyoruz. İlham bazen bir skeçten, bazen bir fotoğraftan gelebiliyor. Eğer ortada bir skeç varsa, bu skeci daha olgun hale getirmek için Photoshop programını kullanıyoruz. Bu adım, Blender kullanarak skecin 3B modellemesini yapmak, ışığını çözmek, perspektifini ayarlamak ve dokuları üzerinde çalışmak konusunda bize oldukça yarar sağlıyor” dedi.

İş akışının teknik olarak nasıl gerçekleştiğini kullandıkları programlar ve NVIDIA Studio platformunun sağladığı faydalar üzerinden örneklendiren Kurtuluş, “Tişört tasarımı ve 3B filmi oluşturma aşamasında Photoshop ve Blender programlarını fazlaca kullanıyoruz. Tişört üzerinde yer alan 2B görsel ve görselin temelinde yer alan 3B tasarım arasındaki geçişi bu iki program ile yapıyoruz. NVIDIA Studio platformu ve özellikle RTX 40 serisi ekran kartları ile Blender, Photoshop ve C4D gibi programlarda çok hızlı preview ve render sonuçları görmeye başladık. Bunun neticesinde doğru sonuca daha hızlı ulaştığımızı düşünüyoruz ve daha derinlikli bir iş yaptığımızı hissediyoruz, çünkü illüstrasyonların 3B hikayelerini anlatırken kısa render süreleri sayesinde çok fazla alternatif deneyebiliyor olmamız o dünyayı daha iyi anlatmamıza sebep oluyor. Haliyle de NVIDIA ekran kartları ve NVIDIA Studio platformu hayatımızın bir parçası haline geliyor” dedi.

Bu iş birliği sonucunda ortaya çıkan koleksiyonun ise 3 parçası bulunuyor: 

CHECKPOINT: Bilgisayar Oyunlarına Adanmışlık

NVIDIA’nın bugünlere gelmesinde en büyük pay sahibi olan bilgisayar oyunları ve gerçek zamanlı grafik teknolojileri, ekibinde oyun tutkunları da bulunan KAFT’ın ilk tasarımında karşımıza çıkıyor.

CHECKPOINT tasarımı, 8. sanat dalı olarak kabul edilen bilgisayar oyunlarına odaklanıyor. Oyunlarda hikaye anlatımı ve sanal dünyalara gönderme yapan tasarımıyla, oyun severlerin ilgisini çekiyor. CHECKPOINT’in kalbinde NVIDIA GeForce RTX ekran kartlarının Founders Edition tasarımını andıran bir sörf tahtası, uzaydaki yolculuğunda KAFT karakterinin yükünü çekiyor.

EDITMODE: Dijital Alanlardaki Üretkenlik

Kaft’ın günlük iş akışlarında çok büyük bir yer kaplayan NVIDIA Studio platformunun dijital üretim süreçlerinde ve özellikle 3B tasarım işlerinde sağladığı kolaylık, kapsül koleksiyonun ikinci tasarımının merkezinde yer alıyor.

EDITMODE, dijital alanlarda NVIDIA’nın başını çektiği teknolojik geliştirmelerle birlikte demokratikleşen üretim sürecini ve artan üretkenliği temsil ediyor. Yaratıcı süreçlerin ve teknolojinin kesişim noktasında, estetik ve fonksiyonelliği yaratıcının üretim aracı olan bilgisayarı temel alarak bir araya getiriyor.

IMAGINE: Yapay Zeka Teknolojilerine Selam

Yapay zeka ile içerik üretmek, birkaç cümlelik bir tasviri gerçekten ayırt edilemeyecek görseller haline getirmek artık mümkün. NVIDIA’nın, yapay zeka teknolojilerinin gelişmesinde ve yapay zeka ile üretim sürecinin hızlandırılmasında sağladığı katkılar, bu kapsül koleksiyonun üçüncü tasarımının çıkış noktası.

IMAGINE, günümüzün getirmiş olduğu ve geleceğin getireceği yapay zeka teknolojisindeki yeniliklere bir gönderme yapıyor.


 

Basın bülteninden derlenmiştir.

1998 Ankara doğumluyum, uzun yıllardır Donanım Arşivi'nde web sitesi yöneticiliği yapıyorum. Sizlere ürün incelemeleriyle ve teknoloji haberleriyle güncel, doğru içerikler sunmayı hedefliyorum. Aynı zamanda Donanım Arşivi Forum'da da yöneticilik yapmaktayım.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şunlar da ilginizi çekebilir

Sinema Haberleri

Animasyon yapımları denildiği zaman herkesin aklına ilk olarak Disney ve Pixar gelecektir. Birçok başarılı animasyon serisine imza atan iki firma; belki de stüdyoların en...

Oyun Haberleri

Bethesda Game Studios, uzay keşif RPG’si Starfield’ın 15 milyon oyuncuya ulaştığını duyurdu. Bu dönüm noktası, oyunun dünya çapında piyasaya sürülmesinden bir yıldan biraz fazla...

Sinema Haberleri

Dünyada aktif olarak bir sürü dijital içerik platformu bulunuyor. Bu platformlardan birisi de Apple tarafından Disney Plus ve Netflix‘e rakip olarak kurulan Apple TV+....

Oyun Haberleri

Lego Horizon Adventures‘ın Steam’deki çıkışı, beklenenden daha sessiz ve biraz da hayal kırıklığı yaratan bir başlangıçla gerçekleşti. 14 Kasım’da piyasaya sürülen bu oyun, Steam’de...