Grand Theft Auto serisinin uzun süreli yayıncısı olan Take-Two Interactive’in CEO’su Strauss Zelnick, oyuncuların daha uzun oyunlar için daha yüksek fiyatlar ödemesini sağlayacak bir fikri gündeme getirdi. Zelnick, “beklenen eğlence kullanımına” dayalı bir algoritma öneriyor; yani, oyun ne kadar uzun oynanabilirse, oyuncular da o kadar fazla ödeme yapacak.
Oyun Sektöründe Fiyatlandırma Tartışması: Uzun Oyunlar Daha Pahalı Olmalı mı?
Zelnick, bir mali görüşme sırasında oyun endüstrisinde ciddi bir mali sorun olduğunu ve “ön cephe fiyatlarının” çok düşük olduğunu savundu. Ona göre, herhangi bir eğlence mülkünün fiyatı, beklenen eğlence süresiyle çarpılan saat başına değerle belirlenmeli. Bu durumda, daha uzun ve karmaşık oyunlar daha pahalı olabilir.
Zelnick ayrıca, şu anda ön cephe fiyatlarını etkileme yeteneklerinin sınırlı olduğunu vurguladı. Bu durum, oyuncuların, şirketin fiyat belirleme stratejilerine doğrudan müdahale etme yeteneğine sahip olmadığı anlamına geliyor.
GTA 6‘nın yaklaşan çıkışı, oyun dünyasındaki merakı artırıyor ve bu öneri, GTA 6 gibi büyük yapımların gelecekteki fiyatlandırmalarının nasıl şekillenebileceği konusunda bir ön izleme sunuyor.
Grand Theft Auto serisinin son oyunu olan GTA 6 hakkında Zelnick’in bahsettiği fiyatlandırma stratejileri uygulanırsa, oyuncuların daha yüksek bir fiyat etiketiyle karşılaşabileceği düşünülüyor. Ancak, Zelnick’in bu görüşleri sadece bir öneri niteliğinde ve oyuncuların geri dönüşleri ve sektördeki gelişmeler bu konuda belirleyici olacaktır.
Oyun dünyasında devrim niteliğinde bir değişiklik olup olmayacağını görmek için beklemeye devam ediyoruz.