Forza Horizon 5, 2021’in sonlarında PC ve Xbox konsolları için piyasaya sürüldü ancak hâlâ en çok ilgiyi gören yarış oyunları arasında üst taraflarda duruyor diyebiliriz, bu da Playground tarafından piyasaya sürüldükten sonra eklenen bazı büyük teknik özellikleri hâlâ arttırmaya devam ediyor ve yenileniyor. Açık dünya yarış oyunu, geliştiricilerin NVIDIA DLSS 2 (şimdiki adı Süper Çözünürlük) ve AMD FSR 2 desteğini tanıttığı Kasım ayına kadar yalnızca Temporal Antialiasing’e (TAA) sahipti. Aynı zamanda, daha önce yalnızca garajda etkinleştirilen ışın izlemeli yansımaları gerçek yarışlarda da aktif olacak şekilde optimize ettiler.
Bununla birlikte, açık dünya oyunları genellikle CPU sınırlamalarıyla karşılaşıyor ve DLSS 2 veya FSR 2 gibi yükseltmeler bu konuda pek yardımcı olamaz. DLSS 3‘ün (AMD tarafından paylaşılan FSR 3 de buna dahil) CPU’dan bağımsız olarak oluşturulan kareleri de burada karşılıyor.
NVIDIA tarafından yayımlanan karşılaştırmalı değerlendirmeler göre DLSS 3, tüm GeForce RTX 40 GPU’ların 4K çözünürlük ve Performans Moduna ayarlanmış DLSS Süper Çözünürlük ile saniyede ortalama 120 kare değerlerine ulaşmasına yardımcı oluyor. Daha spesifik olarak, RTX 4070Ti 125 FPS, RTX 4080 yaklaşık 148 FPS ve RTX 4090 neredeyse 190 FPS değerlerine ulaşmamızı sağlıyor.
1440p’de, DLSS 3 açık ve Süper Çözünürlük; Kalite olarak ayarlıyken, RTX 4070Ti ortalama 175 FPS, RTX 4080 200 FPS sınırını geçiyor ve RTX 4090 ortalama 240 FPS değerlerini veriyor. Açıkçası, bu sonuçlar maksimum ayarlarda ve ışın izlemeli yansımalar aşırıya ayarlanmış olarak alındı bu da demek oluyor ki ciddi anlamda işe yarayan bu teknoloji farkını gösteriyor.
Frame Generation’ın neden olduğu gecikmedeki hafif artıştan kaçınmak isteyenler bile, ayrı bir seçenek olarak Reflex’i de eklediği için DLSS 3 güncellemesinden yararlanabiliyor. Forza Horzion 5 dahil olmak üzere diğer oyunlarda da Optimum gecikmeyi elde etmek için DLSS 2 (Süper Çözünürlük) ve Reflex kombinasyonunu kullanabilirsiniz.