Dead Island 2, yaklaşık on yıl boyunca iki geliştiriciyi (Yager, ardından Sumo Digital ve şimdi Dambuster Studios) değiştirdikten sonra nihayet 28 Nisan’da çıkış yapıyor.
Oyunun son lansman tarihine üç aydan daha kısa bir süre kala Game Informer, Dead Island 2‘nin ana sistemlerinden biri olan FLESH adlı prosedürel parçalama hakkında görüşmek üzere Teknik Sanat Direktörü Dan Evans-Lawes ile röportaj yaptı.
Dead Island 2, bir zombi oyunu olarak dizayn edildi, tamamen zombilere genellikle çok yakın mesafeden nesnelerle vurmakla ilgili mekaniklere sahip, bu yüzden hasarların etkili olduğundan emin olmak istedik ve açıkçası, insanlar çok kan istiyor, bu yüzden dakikadan dakikaya oynanışı daha keyifli, daha eğlenceli ve görsel olarak daha muhteşem hale getirmek için bir yöntem olarak bulduk.
Tamamen prosedürel bir sistem. Tüm farklı zombi türleri, zombi üzerinde herhangi bir yere hasar uygulayabilmemiz için hepsi aynı şekilde ayarlanmıştır. Derideki yağ ve kas katmanlarından geçerek kemiklere ve iç organlara ulaşacaktır.
Açıkçası, modeller görünüş açısından biraz farklıdır, büyük Crusher zombilerinden birinin küçük bir zombiden çok daha büyük bağırsakları vardır, ancak sistem hepsinde tamamen aynıdır.
Bence oyunlarda gördüğünüz diğer birçok sistem, uygulanan veya değiştirilebilir bitler olan bir tür çıkartma gibi olacak. Bir kılıç ve sonra bir balyoz için farklı bir şey yapmak isteseydiniz, tüm bu şeylere nasıl sığacaklarını anlamak için farklı modeller yapmanız gerekirken, FLESH sisteminin hassasiyeti yeterlidir. sadece ‘Tamam, peki hasar burada ve bir eğik çizgi alacaksın ve bir eğik çizgi gibi görünecek’ diyebiliriz, oysa balyozla ‘Pekala, burada ve biraz daha bu tür bir şekil ve öyle görünecek’.
Aslında Dead Island 2 oynarken hemen fark edilmeyen ama orada olan pek çok şey var. Farklı silah türlerinden farklı sonuçlar alabilmeniz için yaraların çevresine morarma ve bunun gibi şeyler koyabiliriz.
Dead Island 2, 28 Nisan 2023’da birçok platform üzerinde çıkış yapacak.