Bilgisayar donanımlarından ekran kartını araştırırken karşınıza çıkan Vertex Nedir? Aslında bilgisayarımızda aktif olarak rol alan bir veri yapısı olduğu için önemi de haliyle büyük diyebiliriz. Gelin, “Vertex Nedir?” başlığını aşağıda sizlere teferruatlı olarak anlatalım.
Vertex Nedir?
Bilgisayar grafiklerinde bir tepe noktası (çoğul tepe), bir noktanın 2D veya 3D uzaydaki konumu veya bir yüzeydeki birden çok nokta gibi belirli nitelikleri tanımlayan bir veri yapısıdır.
3D modeller, çoğunlukla üçgen bir ağ oluşturan üçgen çokyüzlüler olarak temsil edilir. Üçgen olmayan yüzeyler, mozaikleme yoluyla bir dizi üçgene dönüştürülebilir. Köşelerden gelen nitelikler tipik olarak ağ yüzeyleri arasında enterpolasyonludur. Üçgenlerin köşeleri yalnızca uzaysal konumla değil, aynı zamanda nesneyi doğru bir şekilde oluşturmak için kullanılan diğer değerlerle de ilişkilidir. Bir tepe noktasının çoğu özelliği, oluşturulacak uzaydaki vektörleri temsil eder. Bu vektörler tipik olarak 1 (x), 2 (x, y) veya 3 (x, y, z) boyutludur ve dördüncü bir homojen koordinat (w) içerebilir. Bu değerlere malzeme açıklaması ile mana verilir. Gerçek zamanlı işlemede bu özellikler bir köşe gölgelendiricisi veya köşe hattı ardışık nizamı tarafından kullanılır. Bu makalemizde sizlere “Vertex Nedir?” başlığını anlattık. Peki siz ne düşünüyorsunuz? Yorumlar kısmına yazabilirsiniz. Ayrıca ilginizi çekebilecek olan “Coreboot Nedir?“ adlı makalemizi başlığın üzerine tıklayarak okuyabilirsiniz.
Kaynak:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vertex_(computer_graphics)