Görüntü ayarları yaparken genelde framebuffer ile karşılarşınız. Özellikle Linux dağıtımlarında sıklıkla karşınıza çıkan bu framebuffer nedir? Gelin, “Framebuffer Nedir?” başlığını aşağıda sizlere teferruatlı olarak anlatalım.
Framebuffer Nedir?
Çerçeve arabelleği (framebuffer), bir video görüntüsünü yönlendiren bir bit eşlem içeren, RAM’in bir bölümüdür. Tam bir video karesindeki tüm pikselleri temsil eden verileri içeren bir bellek arabelleğidir. Modern video kartları, çekirdeklerinde çerçeve arabelleği devresi içerir. Bu devre, bellek içi bir bit eşlemi bilgisayar monitöründe görüntülenebilen bir video sinyaline dönüştürür.
Arabellekteki bilgiler, genellikle ekranda gösterilecek her piksel için renk değerlerinden oluşur. Renk değerleri genellikle 1 bit ikili (tek renkli), 4 bit paletli, 8 bit paletli, 16 bit yüksek renkli ve 24 bit gerçek renk biçimlerinde depolanır. Piksel şeffaflığıyla ilgili bilgileri saklamak için bazen ek bir alfa kanalı (24 + 8 bit şeklinde) kullanılır. Çerçeve arabelleği için gereken toplam bellek miktarı, çıkış sinyalinin çözünürlüğüne ve renk derinliğine veya palet boyutuna bağlıdır. Bu makalemizde sizlere “Framebuffer Nedir?” başlığını anlattık. Peki siz ne düşünüyorsunuz? Yorumlar kısmına yazabilirsiniz. Ayrıca ilginizi çekebilecek olan “Vertex Nedir?” adlı makalemizi başlığın üzerine tıklayarak okuyabilirsiniz.
Kaynak:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Framebuffer