Windows 11
80+ Silver
- Katılım
- 5 Ağustos 2020
- Mesajlar
- 2,574
- En İyi Cevap
- 1
Bisikletlerle ilgilenenler var mı? Toplama konusu hakkında bilgisi olan?
Son düzenleme:
Pek ilgim yok bisikletlere çok uğraşmışsınız rehbere belli ki eline sağlık demek düşer bana1-Kadro
Kadro bisiklet toplanırken ilk seçilen parçadır.Sürüş tarzınıza göre dayanıklığı açıları , zevkinize göre rengi , vücüdunuza göre açıları seçilir.
Karbon,aluminyum,çelik kadrolar vardır genelde aliminyum tercih edili.
Karbonlar genelde hafiftir ama kolay kırılır.Ömürleri aliminyumun 10 yıl iken 5 yıldır.Genelde performans bisikletçileri tercih eder.Fiyatları sadece kadronun 1000tl den- 12000tl ye(Santa Cruz V10) kadar gider.Kırıldığında tamiri zordur genelde çöp olur.
Aliminyumlar genelde çoğu bisikletin kadro malzemesidir.Hafifliği ve sağlamlığı idealdir.Fiyatlar 300TL-5000TL arasıdır.Kırıldığında tamiri kaynakla halledilir.
Çeliğe hiç girmicem genelde bike-fit kadrolarda ve aşırı giriş seviyesi bisikletlerde kullanılır.
Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
2-Maşa
Maşalar havalı - yaylı ı olmak üzere ikiye ayrılır.Sağ tüplerinde genelde yağ tüpü olur.Çalışma mesafeleri genelde 80mm-220mm dir 80mm- 100m dirtjump-xc-citiebike larda bulunur.Üstü Downhill-Freeride-Enduro bisikletlerde bulunur.
Havalı maşaların sol tüpünde hava tüpü bulunur maşa pompasıyla psi basarsınız sertliği yumuşaklığı psi olduğu için çok rahat ayarlanır sağ tüplerinde yağlı tüp olur bu tüpten reabund ayarı ve kitleme ayarı yapmanıza imkan sağlanır.Alıntıyı görüntüleHavalı maşaların bakımı bi tık zordur.Bi bilginiz yoksa yapmanızı tavsiye etmem.Lower lege basılan yağların hepsi Türkiye'de mevcutr değil zaten.Yurtdışından getiriyoruz bakım zamanı.Havalı maşa pahalıdır 1K dan başlar 10kya kadar gider.
Yaylı maşalar genelde ucuz bisikletler ve bazı enduro downhill xc lerde bulunur ama kullanan az kaldı.50TL-5000TL ye kadar fiyatları gider.Bakımı kolaydır solda yay sağda yağ tüpü bulunur yağ tüpü kitleme mekanizmasının çalışmasına yarar.Alıntıyı görüntüleBakımlarını mahalle bisiketçileri bile yapabilir ama yapmak yerine genelde maşa değişimi diyolar. .
Maşa bakımlarından bahsetçek olursak genelde keçe değişimi yağ değişimi temizlik gres değişimi yapılır.Keçeler Upper legler ile Lower leglerin aralarında bulunan yağ sızdırmaz lastiklerdir.Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
Mahalle bisikletçileri genelde ilgilenmez.
Markalardan bahsetçek olursa zirve markalar RockShox Fox X-Fushion Manitoudur. SR-Suntour Zoom gibi markalar giriş seviye bisikletlerde kullanılır genelde.
Alıntıyı görüntüle
3-Kadroda takılcak yer mevcutsa arka süspansiyon (Shock)
Genelde Enduro Downhill Freeride bisiklerde bulunur.Fiyatlar 500-5000 diyebiliriz çoğu şey maşayla benzerdir.Ama konum ve boyutlar çalışma mesafeleri farklıdır.
Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleBUNLARI MARKET BİSİKLETLERİNDEKİ DANDİK ARKA SÜSPANİSYONLARLA KARIŞTIRMAYINIZ.
4-GİDON-GİDON BOĞAZI
Gidon ve gidon boğazları genelde uzulupa ve malzemesi malzeme kalitesine göre seçilir gidonlar 600mm den başlar 820mm ye kadar gider.Uzunluk arttıkça kontrol artar.Aynısı gidon boğazındada geçerliridir.Karbon Aliminyum muhabbeti kadrodaki ile aynıdır.Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
5-DIŞ LASTİKD
Dış lastikler ichlere ve kalınlıklarına göre ayrılır.1.60mm den 2.50 ye kadar gider (FatBike lar istisna).Maxxis ve Schwalbe en iyilerindendir daha az patlarlar.Kalınlıklar janta ve kadroya göre seçilir !!!
6-FRENLER
Hidrolik,Mekanik ,U,V çeşitleri vardır benim önerim hidrolik frenler olur.Hidrolik frenler 100tl den başlar 4000tlye kadar giderAlıntıyı görüntüleV frenlerin bakımı basittir.Papuç değişimi ve bikaç ayarla halledebilirsiniz.Hidrolik frenlerde düşerseniz disk yamulabilir ama çok nadir bir vakadır diske yağ gelirse tutmayabilir bu v frendede var 2 yılda bir yağ değişimi yapmanınızı öneririm hidrolik frenlerde.Mekanik frene bulaşmanızı önermem.,
Shimano-Magura-Sram iyi markalardır.
7-Jantlar-Göbekler
Jantlar 26-27.5-28-29-ve yok bisikleti jantları olmak üzere inchlere ayrılır en idaeli 27.5 tur.Sağlamılığına yapısına delik sayısına göre fiyatlar değişir.
Göbeklerinde sağlamlığına delik sayısına rulmanlı bilyalı olmasına yapısına göre fiyatları değişir.Bazı insanlar sesleri için 1000tl verebiliyor videoyu atıyorum.
8-Genel Olarak Vites seti diyelim normalde 6 parça ayrı ayrıdır.
Genelde en çok bakılan kaç vites olduğudur ama daha önemlisi ruble oranlarıdır en küçük/en büyük 9 vites kullandım single speed kullandım aynakoldaki dişli sayısını artık insanlar 1 kullanıyor 9x3 kullanıyorum 9x1 olarak değiştireceğim.Shimano Sram iyi markalardır.
Konu genel olarak böyle daha detaylı bilgileri çok uzamasın diye yazmadım bütün parçalara girmedim merak ettiğiniz bişey varsa sorabilirsiz.
Türkiye'de bisiklet toplama baya yaygın olmasada downhill camiasında oldukça yaygındır birkaç video paylaşayım hatta:
Ayrıca Burak Uzun Türkiyenin en büyük bisiklet kanalıdır.
Teşekkür Ederim.Pek ilgim yok bisikletlere çok uğraşmışsınız rehbere belli ki eline sağlık demek düşer bana
Vay be bisikletle benim kadar ilgilenen biri1-Kadro
Kadro bisiklet toplanırken ilk seçilen parçadır.Sürüş tarzınıza göre dayanıklığı açıları , zevkinize göre rengi , vücüdunuza göre açıları seçilir.
Karbon,aluminyum,çelik kadrolar vardır genelde aliminyum tercih edili.
Karbonlar genelde hafiftir ama kolay kırılır.Ömürleri aliminyumun 10 yıl iken 5 yıldır.Genelde performans bisikletçileri tercih eder.Fiyatları sadece kadronun 1000tl den- 12000tl ye(Santa Cruz V10) kadar gider.Kırıldığında tamiri zordur genelde çöp olur.
Aliminyumlar genelde çoğu bisikletin kadro malzemesidir.Hafifliği ve sağlamlığı idealdir.Fiyatlar 300TL-5000TL arasıdır.Kırıldığında tamiri kaynakla halledilir.
Çeliğe hiç girmicem genelde bike-fit kadrolarda ve aşırı giriş seviyesi bisikletlerde kullanılır.
Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
2-Maşa
Maşalar havalı - yaylı ı olmak üzere ikiye ayrılır.Sağ tüplerinde genelde yağ tüpü olur.Çalışma mesafeleri genelde 80mm-220mm dir 80mm- 100m dirtjump-xc-citiebike larda bulunur.Üstü Downhill-Freeride-Enduro bisikletlerde bulunur.
Havalı maşaların sol tüpünde hava tüpü bulunur maşa pompasıyla psi basarsınız sertliği yumuşaklığı psi olduğu için çok rahat ayarlanır sağ tüplerinde yağlı tüp olur bu tüpten reabund ayarı ve kitleme ayarı yapmanıza imkan sağlanır.Alıntıyı görüntüleHavalı maşaların bakımı bi tık zordur.Bi bilginiz yoksa yapmanızı tavsiye etmem.Lower lege basılan yağların hepsi Türkiye'de mevcutr değil zaten.Yurtdışından getiriyoruz bakım zamanı.Havalı maşa pahalıdır 1K dan başlar 10kya kadar gider.
Yaylı maşalar genelde ucuz bisikletler ve bazı enduro downhill xc lerde bulunur ama kullanan az kaldı.50TL-5000TL ye kadar fiyatları gider.Bakımı kolaydır solda yay sağda yağ tüpü bulunur yağ tüpü kitleme mekanizmasının çalışmasına yarar.Alıntıyı görüntüleBakımlarını mahalle bisiketçileri bile yapabilir ama yapmak yerine genelde maşa değişimi diyolar. .
Maşa bakımlarından bahsetçek olursak genelde keçe değişimi yağ değişimi temizlik gres değişimi yapılır.Keçeler Upper legler ile Lower leglerin aralarında bulunan yağ sızdırmaz lastiklerdir.Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
Mahalle bisikletçileri genelde ilgilenmez.
Markalardan bahsetçek olursa zirve markalar RockShox Fox X-Fushion Manitoudur. SR-Suntour Zoom gibi markalar giriş seviye bisikletlerde kullanılır genelde.
Alıntıyı görüntüle
3-Kadroda takılcak yer mevcutsa arka süspansiyon (Shock)
Genelde Enduro Downhill Freeride bisiklerde bulunur.Fiyatlar 500-5000 diyebiliriz çoğu şey maşayla benzerdir.Ama konum ve boyutlar çalışma mesafeleri farklıdır.
Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleBUNLARI MARKET BİSİKLETLERİNDEKİ DANDİK ARKA SÜSPANİSYONLARLA KARIŞTIRMAYINIZ.
4-GİDON-GİDON BOĞAZI
Gidon ve gidon boğazları genelde uzulupa ve malzemesi malzeme kalitesine göre seçilir gidonlar 600mm den başlar 820mm ye kadar gider.Uzunluk arttıkça kontrol artar.Aynısı gidon boğazındada geçerliridir.Karbon Aliminyum muhabbeti kadrodaki ile aynıdır.Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
5-DIŞ LASTİKD
Dış lastikler ichlere ve kalınlıklarına göre ayrılır.1.60mm den 2.50 ye kadar gider (FatBike lar istisna).Maxxis ve Schwalbe en iyilerindendir daha az patlarlar.Kalınlıklar janta ve kadroya göre seçilir !!!
6-FRENLER
Hidrolik,Mekanik ,U,V çeşitleri vardır benim önerim hidrolik frenler olur.Hidrolik frenler 100tl den başlar 4000tlye kadar giderAlıntıyı görüntüleV frenlerin bakımı basittir.Papuç değişimi ve bikaç ayarla halledebilirsiniz.Hidrolik frenlerde düşerseniz disk yamulabilir ama çok nadir bir vakadır diske yağ gelirse tutmayabilir bu v frendede var 2 yılda bir yağ değişimi yapmanınızı öneririm hidrolik frenlerde.Mekanik frene bulaşmanızı önermem.,
Shimano-Magura-Sram iyi markalardır.
7-Jantlar-Göbekler
Jantlar 26-27.5-28-29-ve yok bisikleti jantları olmak üzere inchlere ayrılır en idaeli 27.5 tur.Sağlamılığına yapısına delik sayısına göre fiyatlar değişir.
Göbeklerinde sağlamlığına delik sayısına rulmanlı bilyalı olmasına yapısına göre fiyatları değişir.Bazı insanlar sesleri için 1000tl verebiliyor videoyu atıyorum.
8-Genel Olarak Vites seti diyelim normalde 6 parça ayrı ayrıdır.
Genelde en çok bakılan kaç vites olduğudur ama daha önemlisi ruble oranlarıdır en küçük/en büyük 9 vites kullandım single speed kullandım aynakoldaki dişli sayısını artık insanlar 1 kullanıyor 9x3 kullanıyorum 9x1 olarak değiştireceğim.Shimano Sram iyi markalardır.
Konu genel olarak böyle daha detaylı bilgileri çok uzamasın diye yazmadım bütün parçalara girmedim merak ettiğiniz bişey varsa sorabilirsiz.
Türkiye'de bisiklet toplama baya yaygın olmasada downhill camiasında oldukça yaygındır birkaç video paylaşayım hatta:
Ayrıca Burak Uzun Türkiyenin en büyük bisiklet kanalıdır.
Sizleri görmek güzel.Vay be bisikletle benim kadar ilgilenen biri
Ben de Dirt Jump toplayacaktım ama ara sıra yola gittiğim için RR540 aldım hem yola hem dağa gittiğim için.Sizleri görmek güzel.
DirtJump güzeldir bence de.Ben de Dirt Jump toplayacaktım ama ara sıra yola gittiğim için RR540 aldım hem yola hem dağa gittiğim için.
Ben de biraz gelişiyim enduro dh falan geçmeyi düşünüyorum benim tarzım dh çünküDirtJump ım vardı.Sattım.XC ile devam edeceğim.
DH pek sevmiyorum.Ben de biraz gelişiyim enduro dh falan geçmeyi düşünüyorum benim tarzım dh çünkü
MTB alanında bence değil.güzel paylaşım ama karbonaluminyumdan daha sağlam sadece bükülme göçme olmuyorda direk çatlama yada kırılmaya rastlanıyor şahsen karbonun kalitesinede bağlı bu ama çok sert bir kaza yapılmadığı sürece karbonun kırılacağını sanmam
evet mtb alanı zaten biraz sıkıntılı ama ol bisikletlerinde karbon önerimdir endurolardada karbon kullanılabilir ama dh ve mtb lerde karbon kadro olmamalıMTB alanında bence değil.
Çünkü bazı kazalar karbon kadroyu çok kolay kırıyor.
Yol bisikleti için alınır bence.dh ve mtb lerde karbon kadro olmamalı