Connect with us

Merhaba, ne aramıştın?

Oyun Haberleri

Eski Rockstar Geliştiricisinden San Andreas’ın 20. Yılına Özel Çarpıcı Bir İtiraf!

Grand Theft Auto: San Andreas, 20. yıl dönümünü kutlarken, oyunun eski Rockstar geliştiricilerinden Obbe Vermeij, efsanevi oyunun yapım sürecine dair şaşırtıcı bir sırrı paylaştı. Sosyal medyada GTA oyunlarının perde arkasını ve oyun geliştirme sürecindeki bilinmeyen detayları zaman zaman paylaşarak dikkat çeken Vermeij, San Andreas’ın ilk planlanan harita düzeninin aslında çok farklı olduğunu açıkladı.

San Andreas’ın Harita Sırrı Açığa Çıktı: Tek Harita Kararı Nasıl Verildi?

San Andreas

Vermeij’in açıklamalarına göre, orijinal plan oyunun devasa haritasının üç farklı şehirden oluşan ayrı alanlara bölünmesiydi. Oyuncular, bu şehirler arasında sadece tren ve uçaklarla yolculuk edebilecekti. Bu plan, PS2’nin sıkı bellek kısıtlamalarına uyum sağlamak amacıyla geliştirilmişti; haritaların ayrılması, her şehrin kendine özgü varlıklarla düzenlenmesini ve böylece daha hafif bir sistem yükü oluşturulmasını sağlayacaktı. Bu tasarımla, örneğin her şehirde farklı polis ve ambulans araçları kullanılabilecek, hatta hava durumu bile şehirler arasında değişkenlik gösterebilecekti.

Ancak, Rockstar North’ta yapılan kritik bir yönetim toplantısı tüm bu planları değiştirdi. Takım, oyunculara üç ayrı harita yerine tek bir büyük harita sunmanın daha etkileyici bir deneyim yaratacağına karar verdi. Bu değişiklikle birlikte, üç şehri tek bir dünya çatısı altında birleştirip oyuncuya kesintisiz bir gezinti imkanı tanımak, o dönemde teknik açıdan zorluklar barındırsa da nihayetinde San Andreas’ı tüm zamanların en efsane oyunları arasına sokan ana unsurlardan biri oldu.

Vermeij, oyunun lansman sürecine dair de nostaljik anılarını paylaştı ve San Andreas’ın gece yarısı satışlarında yüzlerce oyunseverin mağaza önlerinde toplandığını belirtti. Sosyal medya ve dijital duyuruların olmadığı bir dönemde böylesine büyük bir ilgi görmek, oyunun kült haline gelmesine de katkı sağlamıştı.

Vermeij, San Andreas’ın 20. yıl dönümünü şu sözlerle kutladı: “20 yıl önce Grand Theft Auto – San Andreas’ı piyasaya sürdük. İlk düşüncemiz oyunun haritasını üç şehir olarak bölmekti, ama sonra tek bir harita yapmaya karar verdik. Bugün geriye dönüp baktığımda, doğru bir karar olduğunu görüyorum. İyi ki doğdun, San Andreas.

Grand Theft Auto: San Andreas, hem hikayesiyle hem de geniş harita tasarımıyla bir neslin simgesi oldu. Bu karar, Rockstar’ın oyun dünyasına getirdiği yenilikçi yaklaşımın bir yansımasıydı ve San Andreas, sadece bir oyun değil, milyonlarca oyuncu için unutulmaz bir deneyim olarak tarihe geçti.

Tarih Bölümü öğrencisi olan Berfin Alican, aynı zamanda Donanım Arşivi'nde oyun kategorisinde haberler yazmaktadır.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şunlar da ilginizi çekebilir

Sistem Gereksinimleri

Warhorse Studios, merakla beklenen Kingdom Come: Deliverance 2 için PC sistem gereksinimlerini nihayet açıkladı. Orta Çağ atmosferini eşsiz bir şekilde yaşatan ve gerçekçiliğiyle oyuncuları...

Sistem Gereksinimleri

Orta Çağ’ı en gerçekçi şekilde yansıtan oyunlardan biri olarak kabul edilen Kingdom Come: Deliverance, uzun zamandır beklenen devam oyunu Kingdom Come: Deliverance 2 ile...

Oyun Haberleri

2025 sonbaharı, oyun dünyası için şimdiden büyük bir heyecan dalgasına sahne oluyor. Rockstar Games’in merakla beklenen açık dünya destanı Grand Theft Auto 6’nın çıkışı,...

Sinema Haberleri

Sinema ve TV yapımları sayesinde karşımıza çıkan Marvel Sinematik Evreni gün geçtikçe genişlemeye, yeni yapımlarla karşımıza çıkmaya ve yeni karakterleri tanıtmaya devam ediyor. Ancak,...